Ozolnieku pašvaldība neatbalsta LVC piedāvāto autoceļa A8 šķērsošanas risinājumu 7

Pēc tam, kad publiskajā telpā parādījās informācija par plānotā valsts galvenā autoceļa A8 Rīga—Jelgava—Lietuvas robeža (Meitene) un valsts vietējā autoceļa V1068 Ozolnieki – Brankas - Brankstūri šķērsojuma risinājumiem, Ozolnieku novada domes priekšsēdētājs Andris Ozoliņš vērsās pie VSIA “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) Jelgavas nodaļas vadītāja Jura Derevjanko ar lūgumu informēt arī Ozolnieku novada pašvaldību par jaunizveidoto ieceri.

Detalizēti izvērtējot 16. aprīlī saņemto informāciju, Ozolnieku novada pašvaldība ir vērsusies Satiksmes ministrijā, uzsverot, ka izstrādātais A8 šķērsošanas risinājums Ozolnieku novada pašvaldībai nav pieņemams. Arī Ozolnieku novada Būvvalde ar izstrādāto ieceri nebija iepazīstināta, pašvaldība informē savā mājaslapā ozolnieki.lv.

Piedāvātais tuneļa risinājums bez nobrauktuvēm būtiski pasliktinās gan iedzīvotāju dzīves kvalitāti, gan arī uzņēmējdarbības vidi Iecēnu un Branku ciemos esošajiem uzņēmējiem, jo transportam būs liegta iespēja no A8 abās pusēs esošajiem ciemiem ērti izbraukt gan Jelgavas, gan arī Rīgas virzienā, uzskata pašvaldība.

Ņemot vērā, ka A8 automaģistrāles būvniecība ir plānota periodā pēc 2027. gada, Ozolnieku novada pašvaldība kā pagaidu risinājumu droša A8 un V1068 krustojuma izbūvei iesaka izmantot rotācijas apļa konceptu. Rotācijas aplis sevi ir pierādījis kā lēts un efektīvs satiksmes drošības uzlabošanas rīks, kad šajā krustojumā tas funkcionēja kā pagaidu risinājums, tilta pāri Iecavas upes uz P 100 ceļa Ozolniekos rekonstrukcijas laikā. Izbūvējot apgaismotu rotācijas apli un iekļaujot to navigācijas sistēmās, satiksmes drošības jautājums būtu atrisināts izmantojot progresīvu metodi, samazinot kustības ātrumu.

Pamatojoties uz iedzīvotāju līdzšinējo iesaistīšanos jautājuma aktualizēšanā, pašvaldība ir paudusi pārliecību, ka arī šoreiz iedzīvotāji vērsīsies pret tuneļa izbūvi kā A8 un V1068 krustojuma šķērsošanas risinājumu, ja tas būs bez nobrauktuvēm un izbrauktuvēm uz autoceļu A8 abos virzienos.

Lai paātrinātu Ozolnieku novadam aktuālā jautājuma risināšanu, pašvaldība ir gatava finansiālai līdzdalībai rotācijas apļa izbūvē.

Jau ziņots, ka 2020. gada oktobrī Ozolnieku novada pašvaldības pārstāvji tikās ar Satiksmes ministrijas speciālistiem un ministru Tāli Linkaitu, uzsverot situācijas nozīmīgumu. Sarunas laikā tika skaidrotas esošā plānojuma nepilnības un bīstamība gan kājāmgājēju un riteņbraucēju, gan autovadītāju veselībai un dzīvībai, kā arī prezentēta jautājuma steidzamība, ņemot vērā satiksmes negadījumu statistiku konkrētajā ceļa posmā.

Savukārt 2020. gada 23. novembrī savu viedokli par jautājuma nozīmīgumu pauda arī Ozolnieku novada iedzīvotāji, kad sabiedrības līdzdalības platformā “ManaBalss.lv” tika izsludināts aicinājums parakstīties par autoceļa A8 drošu šķērsojuma nodrošinājumu krustojumā Rīga – Brankas – Jelgava. Iniciatīvu parakstīja 1114 personas.

Veikto aktivitāšu un sarunu rezultātā, 2020. gada novembrī LVC sāka praktisku jautājuma risināšanas procesu, noslēdzot līgumu ar SIA “EAE” par izpētes projekta izstrādi. Diemžēl piedāvātais satiksmes organizācijas risinājums nav atbalstāms, uzsver pašvaldība.

Papildus pašvaldības speciālisti saņem jautājumus par it kā iepriekš panāktu vienošanos ar Satiksmes ministriju par rotācijas apļa izbūvi no 2020. gada maija. Ozolnieku novada pašvaldība aicina racionāli izvērtēt publiskajā telpā izskanējušos maldinošos apgalvojumus, uzdodot sev retorisku jautājumu – ja šāda vienošanās patiesi pastāvējusi, tad kāpēc aplis joprojām nav izbūvēts?

Pašvaldība informē, ka pēdējo četru gadu laikā Ozolnieku novada pašvaldības lietvedībā nav reģistrēta vienošanās, kas apliecinātu šāda apgalvojuma patiesumu, kā arī Satiksmes ministrija, pagājušā gada oktobrī tiekoties ar pašvaldība pārstāvjiem, nav paudusi apstiprinājumu tam, ka Ozolnieku novadam vēlamais satiksmes kustības risinājumus ir bijis iepriekš saskaņots un plānots īstenošanai. Diskusijas par rotācijas apļa izbūvi ir ilgstošas un tās joprojām turpinās, tāpēc pašvaldība aicina iedzīvotājus sekot līdzi aktuālajai informācijai un norāda, ka pašvaldība no savas puses dara visu iespējamo, lai tiktu panākts iedzīvotājiem un uzņēmējiem ērts risinājums.

Foto: ozolnieki.lv

 

Pievieno komentāru

Komentāri 7

Tas pats Jānis

Jā, tikai aplis pietrūkst tajā vietā uz šosejas. Kuram cirvim tik ļoti patīk tie sasodītie apļi? Jau tas viens ko uzbūvēja, tik labi "uzlabo" iespēju izbraukt no pagasta sānielām uz Rīgas ielu, agros darbadienu rītos, kad pus jelgava caur Ožiem brauc uz Rīgas darbiem, ka idejas autoriem vajadzētu ar zābaku pa piekto punktu. Ka nav biedriem smadzeņu, ta nav. Līdzīgas asaras, kā ar Medemciemu un zināms arī precedents, kā tas viss tiks risināts - gājējiem tunelis, bet braucējiem kreisā pagrieziena aizliegums un gaidiet ziemu un sūkājiet ledu!

pirms 3 mēnešiem, 2021.05.06 13:17

Vāgners

Vispār jau apļi ir diezgan labs risinājums satiksmes drošībai, ja aplis ir: 1) izprojektēts un, 2) izbūvēts pietiekoši liels un pareizos iebraukšanas-izbraukšanas leņķos. Pagaidām pie Jelgavas būvētie apļi, manuprāt, neatbilst šīm prasībām, it sevišķi Dobeles šosejas aplis Tušķos. Tur izbraukšanai virzienā uz Jelgavu projektētāji speciāli iztaisīja asu cilpu, nolikvidējot veco šosejas daļu, un šoferiem nākas veikt nevajadzīgi asu pagriezienu, bet lielā tehnika, "fūres" nemaz nevar to izbraukt un spiestas braukt pa taisno, pa nomali. Tā pie mums tiek projektēti un saskaņoti darbi, un varbūt arī izpildīti.

pirms 3 mēnešiem, 2021.05.06 14:23

Tas pats Jānis

Pareizi uzbūvēts aplis nemaz nav rentabls... ne tehniski, ne finansiāli.
Pilna Youtube ir ar aprēķiniem un videosimulācijām dažādiem krustojumu veidiem un aplis ne tuvu nav optimālākais. Nu un sevišķi ne tas cirvisms, kas tika uzbūvēts Ozolniekos. Tam projektētājam vajag ordeni pie pieres pieskrūvēt ar 50mm skrūvēm.

pirms 2 mēnešiem, 2021.05.12 14:58

Cits Jānis

Tas bija Liepiņa projektēts aplis.

pirms 2 mēnešiem, 2021.05.13 16:15

Lidija

Paldies Liepiņam par apli!

pirms 2 mēnešiem, 2021.05.13 18:31

Tas pats Jānis

Nē, tas aplis nevarēja būt Liepiņa projektēts, jo Liepiņš projektēt neprot - tik naudu skaitīt un daudz gudri runāt. Projektēja kaut kādi pieaicinātie dullīši - iespējams, tie paši cirvji, kas sensenos laikos uzprojektēja 6. veikala (Statoila) krustojumu ar slūipajām joslām, kur regulāri kāds cirvis mēģina otram sānā iebraukt.
Nu un Lidiju varam tikai apsveikt ar akūtu smadzeņu trūkumu.
Sameklējiet, specialisti, Youtubē video, ar šādu ID - yITr127KZtQ
Paskatieties un padomājiet par apļiem un dzīvi!

pirms 2 mēnešiem, 2021.05.22 17:28

Tunelis

A kas vainas tunelim?
Īsti nesapratu, kā tas " tuneļa risinājums bez nobrauktuvēm būtiski pasliktinās gan iedzīvotāju dzīves kvalitāti"
Un ko vecā dome guļ? Tikai 2020. gada oktobrī sākusi interesēties? Uz vēlēšanām?

pirms mēneša, 2021.06.15 12:45

Vietējās ziņas