Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Rajona pārvadājumiem samazina dotācijas; spriedīs par reisu skaita «apgriešanu» 7

Trešdien Jelgavas rajona pasažieru pārvadātāja SIA «Migar» saņēmusi apliecinājumu no Autotransporta direkcijas par kārtējo dotāciju samazinājumu šim gadam. Sākotnēji plānoto 420 000 latu vietā zaudējumu segšanai «Migar» no valsts varētu saņemt 290 tūkstošus latu. Kaut arī samazinājums veido 31 procentu un tādējādi pārvadātājam ik mēnesi rodas līdz 10 000 latu zaudējumi, «Migar» valdes loceklis Uldis Valters apgalvo, ka reisu skaitu rajonā pagaidām nesamazinās.

«Slīgstam milzīgos parādos,» viņš atklāj, ka valsts vairāku mēnešu laikā tā arī nav spējusi sakārtot ačgārno dotēšanas sistēmu, jo it kā zaudējumu segšanai domātās subsīdijas arvien nonāk atsevišķu uzņēmēju kabatās. Piemēram jāpiebilst, ka «Migar» gada pirmajos septiņos mēnešos autoparka remontiem tērējis 35 tūkstošus latu, degvielai - 65 000, savukārt par viena perona izmantošanu Jelgavas autoostā tās nomniecei un apsaimniekotājai akciju sabiedrībai «Rīgas Starptautiskā autoosta» (RSA) pārvadātājs samaksājis 45 000 latu.«Ir skaidrs, ka kāds šādā visnekaunīgākajā veidā tiek lobēts,» pauž U.Valters. Par vienu reisu pārvadātājs šovasar RSA maksāja 6,05 latus (ar PVN), bet nu saņemta informācija, ka, piemērojot atlaidi, autoosta no «Migar» turpmāk prasīs 4,84 latus.«Ja mēs tiktu vaļā no šīs milzīgās un neadekvātās autoostas maksas, es varētu garantēt, ka reisu skaits rudenī nebūs jāsamazina,» saka U.Valters. Nākamnedēļ viņš tiksies ar Jelgavas novada domes vadību, lai pārrunātu dotāciju samazinājumu un iespējamos risinājumus reisu saglabāšanai.«Mēs negribam to darīt, jo jau pašlaik viss ir samazināts līdz minimumam,» «Migar» vadītājs skaidro, ka saglabāti tikai tā dēvētie darba un skolēnu reisi, kas no septembra atsāksies tādā pašā apjomā, kā bija pirms skolēnu brīvlaika maijā.Piebilstams, ka lielākā daļa (virs 90 procentiem) rajona reisu ir nerentabli. «Reisi ir plāni, tikai no pāris var gūt peļņu,» U.Valters atklāj, ka rentabls ir, piemēram, rīta reiss no Jaunbērzes.

Pievieno komentāru

Komentāri 7

kas?

Ja jus partrauksiet braukt uz laukiem, ka tad cilveki tiks uz darbu, un ka skoleni uz skolu???
Pietiek jau ar to ka pacelat bilesu cenu tagad vel gribat vispar braukt uz laukiem....

pirms 11 gadiem, 2009.08.20 13:44

es

nu ko ņemas gar rajonu vai novadiem??? novadu vada Caune, kurš draugs Valteram, tātad Migar varēs braukāt.....lai labi braucas ar tiem zaļajiem sū.....

pirms 11 gadiem, 2009.08.20 08:41

ika

Ko nu sunītim asti griež pa gabaliņam- griež visu nost! LIKVIDĒJIET AUTOBUSU PARKU VISPĀR!!! Salkazanoviņam aldziņa- tu tū!

pirms 11 gadiem, 2009.08.19 22:50

***

Pavisam oficiāli no š. g.1.jūlija ir izveidots Jelgavas novads! Ar Z. Cauni priekšgalā. Līdz ar to nosaukums Jelgavas rajons vairs neeksistē! Un novada dome komandē visus savus padotos pagastus, kas ietilpst Jelgavas novadā! Tā nu ir sanācis, ka bijušajā Jelgavas rajonā ir izveidojušies divi novadi un pagaidām tā tas arī paliks.

pirms 11 gadiem, 2009.08.19 18:53

runčuks

Nu un kas tad ir - rajons vai novads, visur dzīvo dzīvi cilvēki, kas ne tikaigrib braukt, bet kam ir jābrauc.darbs, mācības un ārstēšanās tomēr ir pilsētā. Un arī laucinieki grib brīvdienās aizbraukt uz tirgu vai veikalu, tikai tas viņiem ir liegts, jo nav autobusu satiksmes. Un vispār liec mierā Sidrabeni - dabūsi pa purslām!

pirms 11 gadiem, 2009.08.19 14:44

***

Kupč!
Kur vēl pastāv rajoni ???
Pie mums ir Jelgavas novads !

pirms 11 gadiem, 2009.08.19 13:10

Vietējās ziņas