Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Remontu pabeigs, «nāves loku» saglabās 16

Ozolnieku novada dome rosinājusi uz šosejas Rīga - Jelgava saglabāt no iedzīvotāju puses par «nāves loku» iesaukto pagaidu apli, kurā pagājušā nedēļā notika smags negadījums ar astoņiem cietušajiem.

Nepieciešamība minēto elementu saglabāt tiek pamatota ar autobraucēju ērtību aizsardzību, jo aplis ļaujot vieglāk nokļūt uz Brankām un Ozolniekiem. Par to gan vēl jālemj valsts akciju sabiedrības «Latvijas valsts ceļi» vadībai.Apļveida krustojums šosejas Rīga - Jelgava krustojumā ar ceļu Ozolnieki - Brankas pērnā gada vasaras nogalē tika izveidots, lai atvieglotu transportlīdzekļu izbraukšanu laikā, kamēr tiek remontēts tilts pār Iecavas upi Ozolniekos.Jau sākotnēji autovadītāji visai kritiski vērtēja šo jauno satiksmes organizācijas veidu, prognozējot, ka tas izraisīs ne vienu ceļu satiksmes negadījumu, kas vēlāk pierādījās arī praksē - aplī izvietotās betona apmales taranējis jau ne vien vien šoferis. Kā mīnusi šādai braucēju plūsmas regulēšanai jāmin arī visai trūcīgais apļa apgaismojums diennakts tumšajā laikā un materiālu izvēle nožogojumiem, jo, kā liecina citu valstu un arī Latvijas pieredze, betona bloku vietā drošāk ir izvēlēties ar ūdeni pildītas plastmasas barjeras.Savukārt ilggadējs autobusa vadītājs Andrejs «Ziņām» neslēpa, ka katru reizi, tuvojoties pagaidu aplim, viņu pārņem teju vai izmisums, jo «nāves loks», kā viņš to dēvē, ir pārāk šaurs, turklāt apjozts ar smagajiem betona klučiem - neliela neuzmanība, un brauciens var beigties traģiski.Tiltu pār Iecavas upi bija iecerēts pabeigt līdz augustam, taču, kā «Ziņām» skaidroja projekta vadītājs Didzis Zvirbulis, būvnieki apsteiguši plānu, un jau jūnijā autovadītāji varēs šķērsot rekonstruēto tiltu.«Aplis ir samazinājis negadījumu skaitu krustojumā ar šoseju, turklāt šoferiem ir vieglāk izbraukt no mazākas nozīmes ceļiem,» uzskata Ozolnieku novada domes priekšsēdētājs Māris Ainārs, piebilstot, ka Eiropā ir normāla prakse, sarežģītos krustojumos veidojot apļveida kustību.Tiesa, novada vadītājam šķiet, ka tādu apli, kāds tas ir šobrīd, atstāt nevar - tas jāveido kārtīgāk, turklāt jānodrošina ar pienācīgu apgaismojumu diennakts tumšajā laikā. «Ja autovadītāji ievērotu satiksmes noteikumus, nenotiktu tādi negadījumi, kā lietuviešu šofera vadītā mikroautobusa avārija ar astoņiem cietušajiem. Mēs neesam pieraduši pie šāda veida satiksmes, taču tas ir visiem izdevīgs risinājums,» rezumē M.Ainārs.

Pievieno komentāru

Komentāri 16

pikolo

04.05.2009. autore rakstā par avarējušo busu apgalvo, ka "Paredzams, ka ar dzelzsbetona blokiem izveidotais aplis saglabāsies visu šo gadu, jo tilta būvniecība Ozolniekos ir aizkavējusies". 08.05.2009. tā pati autore: "jau jūnijā autovadītāji varēs šķērsot rekonstruēto tiltu". Kurā brīdī jātic?

pirms 11 gadiem, 2009.05.11 18:00

ess

Nekur eiropa tadi apli nau,piekritu ja ir tad pagabalu saredzamas dzeltenas mirgojosas barjeras. pat Polija tada zinja mums ir prieksa. Spanija tadi apli ir tika uz {ta saucamajiem kolhoza celiem) bet mums tie jasabuve uz taisnas sosejas.(murgs kautkads). Anglija ari uz mazakas nozimes celiem, bet mums uz a kategorijas cela. (sory nau Latviesu burtu).

pirms 11 gadiem, 2009.05.08 17:11

LZI

Aplis ir ok. Esmu viņā pat uz 50 gājis un var normāli izbraukt. Galu galā uz ceļu vajag skatīties nevis tikai braukt autopilotā. Tā taču ir tikai pagaidu konstrukcija un ja apļa vietā būtu parasts krustojums tad negadījumu būtu daudz vairāk....

pirms 11 gadiem, 2009.05.08 16:17

ludzis

Kaut kā neticu, ka Ainārs par eiropas apļiem būtu tikai no nostāstiem dzirdējis. Kādā kondīcijā jābūt, lai piem. Zviedrijas apļveida krustojumus salīdzinātu ar Ozolnieku betona slazdiem. Krustojumam nosaukums "nāves loks " ir ne dēļ idejas, bet dēļ izpildījuma. Arī elektronika rāda tikai taisni, un tad nav brīnums, ka ārzemnieki, kuri kartē redz bultiņu taisni, pēkšņi atrodas aiz barģūras... Aināra paša pārvietošanās līdzeklis, laikam ir 1970.g. ZAZ. Papīros RAKSTĪTS A/M, bet tikai tas izpildījums...

pirms 11 gadiem, 2009.05.08 15:21

ZeeDee

Man gan vislabāk patīk tie luksofori, kurus uzstādīja pirms tā Ozolnieku tilta remonta... tagad uz apvedceļa sanāk atstās to "apli" + vēl pēc brīža būs tas luksofors???
Diezgan "interesanta" satiksmes organizēšana :)

pirms 11 gadiem, 2009.05.08 15:17

eda

Aplis ir noteikti vajadzīgs, bet protams bez betona bluķiem. Normāla WEiropā pieņmeta prakse satiksmes drošības uzlabošanai. Līdz apļa izveidei centos maksimāli no tās vietas izvairīties - uzskatu, ka tas bija viens no bīstamākajiem krustojumiem Latvijā ārpus apdzīvotām vietām. Manu balsi tomēr Ainārs dabūs (kaut biju sācis jau par to stipri šaubīties).

pirms 11 gadiem, 2009.05.08 13:48

Ozolnieku patriots

Aplis noteikti jāatstāj,jo daudzi Ozolnieku novada iedzīvotāji ar 13. autobusu brauc uz Ozolnieku staciju un pirms apļa uzstādīšanas tikt pāri Rīgas šosejai no rīta bija gandrīz neiespējami-autobusu jau neviens "Skrejošais" nepalaida pārbraukt pāri ātrajai šosejai,cilvēki kavēja volcienu,līdz ar to arī darbu. Pirms apļa uzstādīšanas avāriju šajā vietā bija vairāk.Un ja kāds to apli neredz vai nespēj to izbraukt,tad jautājums,- ar kādu ātrumu viņš brauc?

pirms 11 gadiem, 2009.05.08 11:09

coperis

Esmu baraukājis arī pa pasauli un tādu apļu uz taisnas šosejas nu gan nav. Nu nav!
Ja arī ir kaut kas tāds vai nu ceļa remonts vai kādi citi darbi, tad jau pa gabalu to var redzēt, mirgo simtiem brīdinājuma signalu un ierobežojošo zīmju.

pirms 11 gadiem, 2009.05.08 11:06

pusaplis

Aplim nav ne vainas ,vismaz normāli var izbraukt krustojumu. Bet tiem kuri steidzās uz kapiem jau nekas nepalīdzēs,ne zīmes, ne ātruma ierobežojumi,ne apļi.Kam tāda stulba diskusija vajadzīga? Noteikumi ir priekš tam,lai tos ievērotu!

pirms 11 gadiem, 2009.05.08 09:53

viesis

Vai tik traģiskākas avārijas nebija pirms apļa izveidošanas?
Vienmēr atradīsie kāds pajoliņš, kurš neredz ceļa zīmes utt...
Pabrauciet pa pasauli - šādi apļi ir normāla prakse. Mācieties braukt un viss būs OK.

pirms 11 gadiem, 2009.05.08 09:30

micro

Aplis kā tāds tai vietā noderētu, bet tikai ne šādā izpildījumā. Viennozīmīgi ir vajadzīgs plašāks un bez tiem betona bluķiem.

Tiltu laikam uz vēlēšanām poš, ka pat pirms termiņa var nodot! ;)

pirms 11 gadiem, 2009.05.08 09:26

ZZ ākstiem

Kad tad tur kāds ir gājis bojā pēc apļa uztaisīšanas? Tik stulba žurnālistika var būt tikai Dienas zombētajiem ākstiem.

pirms 11 gadiem, 2009.05.08 09:22

Vietējās ziņas