Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Sestdien svinīgi atklās atjaunoto Mažeiķu-Jelgavas dzelzceļa līniju 8

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) kopā ar Lietuvas amatpersonām sestdien, 15.februārī, svinīgi sagaidīs pirmo kravas vilciena sastāvu atjaunotajā sliežu ceļu posmā no Mažeiķiem Lietuvā uz Reņģi Latvijā, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijas Komunikācijas nodaļā.

Svinīgajā pasākumā piedalīsies arī Lietuvas satiksmes ministrs Jaroslavs Nerkevičs, Lietuvas valdības kanclers Aļģirds Stončaitis, kā arī Lietuvas dzelzceļa uzņēmuma "Lietuvos geležinkeliai", VAS "Latvijas dzelzceļš", "Orlen Lietuva" un "PKN Orlen" vadības, kā arī nozares pārstāvji.

Lietuvas dzelzceļš ar pirmo sastāvu no Mažeiķiem uz Reņģi vedīs "Orlen Lietuva" naftas produktus.

Jau ziņots, ka decembrī pabeigti 19 kilometrus garās Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa līnijas atjaunošanas darbi, paziņoja Lietuvas valsts dzelzceļa kompānija "Lietuvos geležinkeliai".

Dzelzceļa līnijas atjaunošana izmaksāja 9,4 miljonus eiro, un darbus veica Igaunijas uzņēmēja Oļega Osinovska kompānijas "Skinest Rail" grupā ietilpstošais Lietuvas uzņēmums "Vitras-S".

Dzelzceļa posms Mažeiķi-Reņģe, kas ir 19,5 kilometrus garš, tika negaidīti slēgts 2008.gadā "Lietuvos geležinkeliai" un Polijas naftas koncernam "Orlen" piederošā naftas pārstrādes uzņēmuma "Orlen Lietuva" konflikta dēļ, skaidrojot to ar sliežu ceļu slikto stāvokli un steidzamu remontdarbu nepieciešamību, bet vēlāk viens sliežu ceļa posms šajā līnijā tika demontēts. Naftas pārstrādes kompānijai līdz ar to nācās izmantot garāku un dārgāku eksporta maršrutu uz Rīgas ostu.

Eiropas Komisija (EK) pēc Latvijas un "Orlen Lietuva" pieprasījuma 2013.gadā sāka izmeklēšanu, lai noskaidrotu, vai "Lietuvos geležinkeliai" tādējādi nav ierobežojis konkurenci Lietuvas un Latvijas dzelzceļa pārvadājumu tirgū un pārkāpis Eiropas Savienības (ES) monopoldarbības uzraudzības noteikumus, kas aizliedz dominējoša stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu.

2017.gada oktobrī EK paziņoja, ka noteikusi Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmumam nepilnu 28 miljonu eiro naudassodu par konkurences ierobežošanu dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgū.

Tā paša gada nogalē Lietuvas valdība nolēma atjaunot dzelzceļa posmu starp uzņēmumam "Orlen Lietuva" piederošo Mažeiķu naftas pārstrādes rūpnīcu Lietuvā un Reņģi Latvijā.

Pērn augustā Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmums izsludināja konkursu par šā posma atjaunošanu, bet 2019.gada martā parakstīja 11,35 miljonu eiro līgumu ar konkursā uzvarējušo Lietuvas kompāniju "Vitras-S".

Foto: Twitter

Pievieno komentāru

Komentāri 8

opaps

diez vaj zini ,kur tāda Reņģe atrodas

pirms 8 dienām, 2020.02.15 09:26

Jasmīns

Laikam no Reņģes tālāk uz Auci un Rīgu.Bet vai tur viss ir kārtībà.

pirms 8 dienām, 2020.02.15 10:03

Jasmīns

Laikam no Reņģes tālāk uz Auci un Rīgu.Bet vai tur viss ir kārtībà.Reņģe ir tā pati Ruba.????

pirms 8 dienām, 2020.02.15 10:05

nu,

leišiem diezgan dārgi iznāca viņu geležinkeļai kaprīzes

pirms 8 dienām, 2020.02.15 10:13

eh

Paši vainīgi,ka sliedes noņēma!

pirms 8 dienām, 2020.02.15 13:23

Ieņirdz

Un varēsim braukt ar vilcienu iepirkties uz Mažeiķiem

pirms 7 dienām, 2020.02.15 21:15

Vietējās ziņas