Zinātnieku naktī LLU pārņems kosmoss 2

Jelgava būs viena no piecām pilsētām, kur 25.septembrī notiks ikgadējais Zinātnieku nakts pasākums par tēmu «Cilvēks un kosmoss», informē LLU Sabiedrisko attiecību daļas speciāliste Gaļina Stubailova.

Šogad Zinātnieku nakts aktivitātes Latvijā tematiski saistītas ar astronomiju, kosmosa izpēti un kosmiskajām tehnoloģijām. Plašākai sabiedrībai apskatei būs atvērti zinātniskie institūti, atsevišķas augstskolu fakultātes, kur interesenti varēs piedalīties zinātniskos eksperimentos, vērot zvaigznes, iesaistīties diskusijās un uz brīdi iejusties zinātnieka ādā. Kopīgi varēs no jauna atklāt lietas, bez kurām šodien mūsu ikdienas dzīve vairs nav iedomājama un kuras ir dažādu zinātnes sasniegumu rezultāts, kā arī iepazīties ar tehnoloģiju idejām, kas, pateicoties zinātnei, var ienākt mūsu sadzīvē.Arī LLU piedāvās plašu programmu, atklājot mazo kosmosa daļiņu ikvienam viesim. Informācijas tehnoloģiju fakultātē notiks diskusija «Kosmisko dzīvības formu kandidāti», bet Meža fakultātē varēs uzzināt par satelītu tehnoloģiju pielietošanu meža resursu uzskaitē un kontrolē. Veterinārmedicīnas fakultātes speciālisti atklās, kā enerģētiskais strāvojums ietekmē dzīvniekus, Tehniskajā fakultātē varēs vairāk uzzināt par saules enerģiju, Lauksaimniecības fakultātē - par dažādu enerģiju ietekmi uz augiem, savukārt Sociālo zinātņu fakultātē notiks diskusija «Ārpuszemes civilizācijas». Bet Pārtikas tehnoloģijas fakultātes Pārtikas produktu sensorās novērtēšanas laboratorijā būs iespēja baudīt kādu debešķīgu ēdienu un pārbaudīt savus maņu orgānus - acis un mēli. Sīkāku informāciju par norises laikiem var uzzināt LLU portālā.Zinātnieku nakts pasākumi notiks arī Rīgā, Daugavpilī, Rēzeknē un Ventspilī.Zinātnieku nakts ir Eiropas Komisijas atbalstīts un finansēts projekts, kuru realizē Latvijas Zinātņu akadēmija sadarbībā ar Latvijas augstskolām un zinātniskajiem institūtiem. Pasākums Latvijā noritēs jau ceturto gadu pēc kārtas. Ar šo pasākumu Latvija iekļausies to Eiropas 30 valstu - Eiropas Zinātnieku nakts organizētāju - skaitā, kuras septembra pēdējās piektdienas vakarā organizēs dažādus pasākumus vairāk kā 150 Eiropas pilsētās, lai atraktīvā veidā skaidrotu zinātnes sasniegumus, raisot sabiedrības interesi un izpratni par zinātni, un ļautu sabiedrībai ielūkoties zinātnisko laboratoriju darba noslēpumos. Šogad Zinātnieku nakts pasākumu organizētājiem pievienojas arī Izraēla.

Pievieno komentāru

Komentāri 2

Ita

Lūdzu atbildi:
Kurā LLU portāla sadaļā var atrast sīkāku info? 25. sept. kalendārā nav!

pirms 11 gadiem, 2009.09.02 09:32